söndag 3 februari 2013

Whiskas i polisongerna

I kväll när jag nattade lilla älsklingen tyckte jag hon doftade kattmat. Det visade sig att hon matat Guy-katten och hade passat på att dryga ut sitt eget kvällsmål litegrann. Jag undrade (med en viss avsky) om hon tyckte det smakade gott och till min ännu större avsky meddelade hon att hon inte bara tyckte det smakade gott utan också att hon brukar snatta åt sig ett par nypor varje gång det är hon som matar katten.

För ett par år sedan hade vi ett gräl om kattmaten och hon lade huvudet på sned och sade med sin mest bevekande röst: "Men mamma, jag är ju en liten katt!", men uppriktigt sagt trodde jag att hon vid fyra års ålder lagt av med sina matskålsräder.

2 kommentarer:

  1. Men blä! Är det torrfoder eller sånt från burk?

    Min femåring stoppar fortfarande ALLT i munnen, det är nog tur att vi inte har husdjur...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Både katten och lillmatte verkar föredra färskfoder i portionspåse. :)

      Radera