måndag 18 februari 2013

Observation från Georgsgatan

Jag var i minoritet - baddräkterna har ökat betydligt sedan jag var där sist. Och simmarna är i regel påklädda, vattenjoggarna är nakna. Med sina guppande bröst upplyfta av korkbältet - det ser rätt festligt ut.

Jag respekterar vars och ens rätt till baddräkt, inte tu tal om saken. Men eftersom allt som sker ovanför vattenytan ändå görs naken, man ska ju varken duscha eller bada bastu med simparen på, förstår jag inte vitsen med att dra på den innan man plumsar i, dold av vattnet. Jag menar, det är ju ändå bara kvinnor där när det är damtur. Jag tycker hur som helst att det är skönt att se kroppar som ser ut som kroppar ser ut, varken pinnsmala eller retuscherade utan prydda med valkar, knotor, ärr och födelsemärken. En påminnelse om hur verkligheten ser ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar