lördag 16 februari 2013

Populärkulturella luckor

Jag är en oallmänbildad snobb, erkänner det när som helst. Men jag har ägnat morgonen åt att lappa ett par av mina luckor: jag har äntligen sett och hört Gagnam style och Marry me. Gillade den förra, blev oberörd av den senare. Tycker givetvis att det är bra att det blev debatt och ännu bättre att de tanklösa pubertala ynglen på Extrem fick sig en uppsträckning, men nu när jag vet vad surret handlar om stänger jag youtube och återgår till att så stockros och chili. Vill inte konsumera populärkultur i dag, utan hellre producera hortikultur.

2 kommentarer:

  1. Oj! Då måst du nog också se åtminstone en video av den senaste stora memen: Harlem Shake!
    http://www.youtube.com/watch?v=4hpEnLtqUDg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var faktiskt lite kul. I synnerhet undervattensversionen! Fast inget vinner ändå trolling Saruman.

      Radera