tisdag 12 februari 2013

Trollvinter

Det var svårt att välja var vi skulle åka fastlagspulka i år. Först hade vi tänkt gå på ett jippo närmare oss, men sen tipsade Anders, som jobbar på Vanda stads kulturavdelning om stadens evenemang i Sillböle och dit åkte vi.

Jippot hölls i en sandgrop med en liten sjö i mitten, och stadens företagarförening bjöd på grillad korv, ärtsoppa och saft. Hela gropen var pyntad med facklor och lampor, och man fick åka hundspann, pulka och se på elddans nere i gropen. Det enda som störde den muminska midvinterstämningenv var discodunket ur högtalarna, men å andra sidan fick det mig att dansa i stället för att stå stilla och frysa, så det må vara förlåtet.

Allt detta kostade inget alls. Har jag sagt att jag älskar min hemkommun? Och min unge, som med världens rödaste kinder och gladaste ögon rutschade och rutschade med sin kompis Felix, och inte ville gå hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar