måndag 18 februari 2013

Naturell och säll

Mina föräldrar erbjöd Nora ett par dagar sportlov och övernattning och som en följd får även jag sporta. Min måndagsyoga är inställd på grund av sportlov, så i stället drar jag till Georgsgatans simhall för lite nakensimning. Älskar Georgsgatans simhall.


Där är så otroligt vackert och stämningen är betydligt mer avspänd än i de stressade storhallarna där folk frustar fram i hundra knop. Och så länge man får simma näck där simmar jag näck. Jag känner mig nästan naknare i baddräkt än nakupelle, och dessutom vill jag gärna hedra denna ärevördiga institution. Och det tror jag att jag gör med min oklädda lekamen.

Men ett har jag lärt mig, och det är att inte simma med simglasögon i ett nakenbadhus. Man får helt enkelt lite för god insyn i sådant det inte är meningen att jag ska ha god insyn i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar