måndag 25 april 2011

Vilda ryckningar i resfoten

Jag har just sett färska resebilder från Australien. Inte våra, vi röstade riksdag på konsulatet i Sydney för fyra år sedan, men inte i år. Mina resfötter har värsta spasmryckningarna, snacka om restless legs. Tyvärr är det bara så att sannolikheten för att jag ska företa mig en privat resa utanför Norden de närmaste åren är lika stor som att Osama hittar ett fredspris à la Nobel i sitt påskägg. Vi talar alltså snarare om total osannolikhet.

Det är klart att det handlar om prioriteringar och livsval. Men faktum är att vi har en väldigt kär vän i Australien och att det egentligen är umgängesnerven som är i kläm mer än resenerven. Fast inte kan jag påstå att jag ser det som någon stor uppoffring att åka till Sydney - nej fan. Och ettdera decenniet är det förhoppningsvis dags igen.

Och det är ingalunda den enda resan jag skulle vilja göra. I want an old fashioned house (check!) with an old fashioned fence (det kan du skriva upp!) and an old fashioned millionaire. Kommer de i påskägg?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar