lördag 9 april 2011

Loppiskräsen

Jag har ett lite större utrensningsprojekt på gång hemma och det blir en del turer till loppis. Men jag gillar inte de loppisar som jag hittills har försett med fina grejer i bra skick: det första, en missionsloppis, blir alltid glada när jag kommer, för de verkar gilla grejerna jag ger dem, men jag gillar inte deras prissättning. Den andra är frälsis som har bra prisnivå men en sur kärring som jobbar där. Jag älskar frälsis och understöder dem gärna. Om jag vore kristen skulle jag nog bli frälsningssoldat - sedär kärlek till nästan in action. Och dessutom gjorde en rätt mediesexig insats för filmen "Mies vailla menneisyyttä".

Nåmen nog om frälsis och mer om loppisar. Har någon ett bra tips på ett trevligt loppis för bra ändamål som ligger bra till med tanke på Dickursby? Jag vill inte sälja grejerna själv, det är för jobbigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar