tisdag 12 april 2011

Disktrasor och prioriteringar

De Gröna kampanjade i Dickursby i dag. Nummer 12 ville ge mig en tändsticksask men jag ville hellre ha en vacker disktrasa med ett träd på. Fast lite smickrad är jag: tänk att jag ser ut som en sån som snarare tänder ljus än torkar upp. Och jo, hellre tänder jag ljus än torkar upp. Men även om vi vintertid har tända ljus till maten blir det definitivt mer upptorkat än tänt hemma hos oss. Åtminstone för min del. Och nu med en splitterny, vacker trasa.

Sedan träffade jag Kaisa Leka som jag inte känner personligen men nog beundrar både grund av hennes roliga möss och fina ben. Vilket jag sade till henne och så pratade vi en stund. Jag sade som det är, att de Gröna visserligen ideellt ligger mig nära, men att jag röstar SFP. Ja, om du tycker språk är viktigare än miljön, så, svarade hon och jag blev lite provocerad: inte kan man ju se det så!

Men det kan man ju. I detta valsamband tycker jag av allt att döma att språket är viktigare än miljön. Lyckligtvis utesluter ju det ena inte det andra. Fast det stör mig enormt att jag samtidigt ger min svenska röst till pälsdjursnäringen.

2 kommentarer:

  1. Idag ögnade jag igenom SFP:s miljöpolitiska valprogram, och jag tyckte nog det såg rätt vettigt ut.

    Så i bästa fall kanske man kan få båda! Det är åtminstone vad jag hoppas...

    SvaraRadera
  2. mest kanske man röstar för språkmiljön ;-)

    SvaraRadera