tisdag 11 juni 2013

Trädgårdsterapi

Jag gör långa dagar nu, Nordkurs betyder ganska mycket fix även om allt program är bokat: på fritiden vill kursdeltagarna åka till Tallinn och Borgå och gud vet vart och det är alldeles som det ska vara. De hittar nåt som är intressant och jag ger dem gärna information och goda råd. Dessutom är jag med dem på allt program hela veckan även om vi har inbokade gästföreläsare och studiebesök. Före och efter försöker jag bearbeta en artikel som jag skrivit tillsammans med min handledare och givetvis jobba med min egen avhandling. Mamma och pappa möjliggör: Nora är på kollo hos dem med sina skollediga kusiner hela veckan.

Ansvarslösa och oberoende av läggdagstider och barnvänligt program tog Simon och jag oss ett röj i trädgården. Vi har hyrt en comtainer att dumpa trädgårdsavfallet i: med vår tomt blir det mer än man orkar flisa och bränna får man inte längre. Vi kommer att hyra container varje år, det är dödspraktiskt och väldigt billigt. På en kvart som blev betydligt mer för det är så roligt att röja har vi städat upp ordentligt. Vi ligger efter eftersom vi ägnat somrarna åt att renovera, men sakta men säkert kommer vi igen. Vad fint det blir! Vad vackert det är! Och vad glada vi blir av att hugga, sekatöra, släpa och kasta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar