lördag 1 juni 2013

Flytta hit!

I dag fick jag veta att vår jättetrevliga granne tänker sälja sitt hus. Det är en väldigt mysig villa i två plan. Jag har bara varit inne en gång, men minns det underbara köket med eftermiddagssol och de många rummen i övervåningen. Huset är från tidigare hälften av 1900-talet och ligger på kort promenadavstånd från Sandkulla station i Vanda.

Vi söker trevliga grannar, gärna någon som gillar hundar och kan tänka sig att ha lite kollektiv vårdnad om vår valp så att vi till exempel kan rasta varandras jyckar vid behov. Jag skulle på sikt renovera det mesta, men huset är med god marginal beboeligt som det är - det mesta handlar om yta. Det är i betydligt bättre skick än vårt hus var när vi flyttade in, och vi har klarat oss fint.

Här finns svenskt dagis och skola på vuxet promenadavstånd och läget är fantastiskt med tanke på nästan alla hobbyer man kan tänka sig. Ta kontakt i kommentarsfältet om ni vill veta mer!

2 kommentarer:

  1. Jag vill! Känner en enorm trädgårdslängtan. Har dock aldrig renoverat mer än målat någon lustig vägg i dito färglängtan.

    SvaraRadera
  2. Om du är allvrlig kan jag skicka bilder av utsidan och berätta mer. Kan fråga grannen vad hon vill ha för sin tomt. Mejla eller ring!

    SvaraRadera