söndag 30 juni 2013

Med fötterna på jorden

Semester. Nordkurs tog slut och Österbottenresan blev en succé som i fjol. Nu är vi på landet - jag möttes av ett glatt "mammaaa!" som rungade över halva viken och en glad valp som trivts finfint medan jag var borta men ändå hade koll på vem som är matte.

Det tar tid att landa i semestern. Ett par dagar går åt till nollställning och sömn innan jag vill göra någonting alls, och tills dess går jag och känner bekanta stigar under mina bara fötter, läser mig till sömns och snusar på ljuvöiga Nora. Som mycket förtrytsamt läxade upp mig när jag sade att jag ändå hade saknat henne mest: "du ska sakna Tengil mest för hon är nyast!".

Det är mamma, pappa, Simon, Nora, Tengil och jag som är här. I dag har vi inte lämnat holmen på hela dagen och snart blir det bastu. I övermorgon ska jag på min första ridlektion någonsin. Bofinkarna kvittrar och jag har hittat de första kantarellerna. Det här är underbart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar