tisdag 18 juni 2013

Frustrerad

Eftersom jag skriver min avhandling som en monografi har jag inte referentgranskats (peer reviewats) tidigare (det betyder att vår artikel lästs av två andra forskare, som i första hand bedömer om artiken duger att publiceras eller inte, och i så fall ger förbättrings- och specificeringsförslag) men nu är det dags. I våras vad jag med och skrev en artikel tillsammans med min handledare, och nu har vi fått kommentarer på den. Eftersom han är bortrest och jag vill lära mig tyckte jag att jag skulle ta första varvet med artikeln, och nu ångrar jag mig. Eller egentligen gör jag ju inte det, men det är så frustrerande att brottas med formuleringar som jag tycker är glasklara och som reviewarna vill ska bli tydligare. På engelska.

Fördelen är att efter den här pärsen kommer avhandligsarbete på svenska att kännas attraktivare igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar