måndag 17 juni 2013

Måndag på mina villkor

Om det nu prompt ska vara måndag kan det väl vara det på mina villkor. Jag jobbar hemifrån denna vecka, men skulle in till jobbet för att ge nyckel till litteraturläraren som håller kursdelen om den finlandssvenska modernismen och dela ut lite papper. Så jag tog med mig lilla Tengil (det blev Tengil i alla fall) i en korg och smugglade in henne på universitetet. Hon är lika lugn i tåg som var som helst, och fick ta sig en promenad genom Kajsaniemiparken.

Efter att ha visat upp henne för kollegiet - om ett halvår kommer samtliga nordister vid Helsingfors universitet att vara schnauzerägare - tog jag mitt pick och stack hem igen. Väl hemma mixade jag ihop en vrålgod korianderpesto av egna örter och kokade lite pasta till lunch. Lilla kompisen vilar efter alla äventyr och jag försöker uppbåda lite arbetsmoral för att föra avhandlingsarbetet ett stycke framåt igen. Som ni hör är livet som hundägare rena jämmerdalen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar