lördag 1 juni 2013

Betonghäck

Min syster och hennes prins kom till oss i går och stannade över natten. Efter en underbar grillad middag som jag hade handlat men inte fick laga eftersom jag å det bestämdaste jagades ut i trädgården med en whiskey soda och en bok, gick vi ut för att hitta ett par geocachar nära oss. Vi hittade tre innan Nora gav upp (och då var klockan nästan elva på kvällen) och framför allt hittade vi en massa fina skogsdungar, lekparker och andra roliga ställen som jag inte ännu upptäckt i min närmiljö. Nu när Nora cyklar blir allt lite mer tillgängligt, och under de sex år vi har bott här har jag inte haft anledning att gå i på alla sidoväger i trakten.

I morse gjorde vi det här:

Nu är den klar, örtagården. På bild ser den mindre ut men krukorna i bakgrunden är ganska stora. Sen körde jag hem syster med prins, åkte till plantskolan ock köpte fler örter och en massa olika sorters chili och nu har jag betonghäck. Jag borde laga middag och jag borde blåsa upp vår kolossalt stora plaskbassäng och fylla den med vatten men kommer inte loss. Sitter dessutom i soffan inne, vilket är riktigt ruskigt dumt.

Ett, två, tre, plopp! Jag kom loss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar