lördag 3 september 2011

Äntligen ett fynd!

Jag hittade en brödkavel i källaren i dag. Insvept i plast fann jag en tung pjäs med vackert svarvade handtag som jag inbillar mig har varit farmors. Jag bakar inte just kakor, cupcakes och annat krafs, men jag är drottningen av jäsdegar. Och bakar man pizza eller örfilar (kanelbullar för eventuella vattusvenska läsare) behöver man en kavel.

Från tidigare har jag en gnisslande, lätt och osexig pjäs från Ikea. Den får ta svarvkavelns plats på sopcontainern.

Jag har diskat den och den ser okay men gammal ut. Det farligaste vi har i källaren är asbest, och det lär vara helt ofarligt i magen med dödligt i lungorna. Jag tänker låta bli att sniffa kaveln och tänker låta den, indirekt, fröjda gom och mage i stället.

1 kommentar:

  1. Hehe, inte att förglömma årets höjdpunkt, åtminstone när det kommer till bakning i detta hus. Dvs. pepparkakorna. :) Så i varje fall tas kaveln fram en gång om året.

    SvaraRadera