lördag 10 september 2011

Radio - someone still loves you!

Radion är mitt medium. Den är minst krävande, och kanske just därför det medium jag lättast kan koncentrera mig på. Public service, naturligtvis.

I dag fyller Lördax 20, ett av radio Vegas bästa program efter Kvanthopp och kulturtimmen. Jag tycker över huvudtaget att Vega gör ett fantastiskt jobb: kanalen ska ju vara alla till lags, vilket gör att det lätt blir "one size fits nobody". Trots finns det många program jag verkligen gillar. Tack vare Arenan kan man ju dessutom lyssna på vad man vill när man vill!

Fast en del av radions tjusning är nog att den inte är så fruktansvärt interaktiv. Jag gillar att jag inte kan välja vad jag vill lyssna på när jag kör bil till exempel, utom genom att byta kanal. Har jag Vega på kan det lika gärna vara samtal om livet med någon intressant person som samtal om hemorrojder med radiodoktorn.

I morse firade jag  Lördax med tända ljus och kladdkaka till frukostdessert. Tack för att ni förgyller mina lördagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar