onsdag 3 augusti 2011

Tebax

Jag är tillbaka i verkligheten. Jobbar, försöker förbereda mig inför en resa till Färöarna (galet lyxigt, jag vet!) och damma av avhandlingen. De tre senaste dagarna på jobbet har jag försökt komma igång, och visst har jag lyckats beta av arbetsuppgifter men de har varit av det enkla, administrativa slaget. För var hittar jag avhandlingstråden? Hur ska jag lyckas återuppta det arbetet?

Efter att ha lämnat Nora på dagis i måndags grät jag en stilla tår på vägen till tåget. För att en fin semester är slut, för att den trots en skitbörjan blev bra, för att det visserligen är tungt att leva med sin tvååring (nästan treåring) inpå sig dygnets alla timmar, men att inget i världen kan mäta sig med det. Och nu finns det annat som pockar på en stor del av dygnets timmar.

Jag önskar att jag verkligen kunde göra det effektivaste och bästa av alla de timmar jag ägnar åt jobbet. Men det är svårt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar