tisdag 30 augusti 2011

Skor

Jag håller på att bli Sandkullas Imelda Marcos. Till mitt försvar måste jag säga att jag går slut mina skor: senast jag ägde ett par svintuffa converse med tweed och paisleymönster gick jag med dem varje dag, varje höst och vår i tre år tills sulan lossnade från tyget. Sen dög de bara åt soptunnan.

Men jag har hunnit köpa tre par skor i augusti, och skulle ännu vilja klämma in de här.

 525914MWH.jpg


Bilden är från dropinmarket


Får se vad min budget säger.

Det sägs att vissa är skomänniskor, vissa handväsk-. Jag tycker det är bra mycket lättare att flytta mina fötter från ett par till ett annat än väskinnehållet. Hur gör alla som byter väska enligt outfit?

2 kommentarer:

  1. Jag är en handväskmänniska (använder en brun, en svart och en blå). Mina röda Converse är däremot konstanter. Jag har fyra komponenter som jag flyttar mellan handväskorna. Dessa är: 1) en necessär med diverse (penna, läppomada, nyckel, bankdosa, handkräm, tandborste, tandkräm, plåster, tuggummin och huvudvärkstabletter); 2) en necessär med min allergispruta; 3) en plånbok och; 4) antigen solglasögon eller paraply. Enkelt!

    Eftersom du frågar.

    SvaraRadera
  2. Jag skulle just skriva att jag hört att man ska ha "små påsar" inne i väskan med sina grejer. Sen är det lättare att bara flytta påsarna och inte allt innehåll skilt. Det låter heeelt för organiserat och planerat för mig. Men tydligen finns det faktiskt på riktigt så ordningssamma personer! :) H. shoegal

    SvaraRadera