fredag 5 augusti 2011

Nya friska tag!

Augusti är det nya januari. Efter semestern är det dags att ta tag i saker och ändra på sådant som inte fungerar, göra sig av med sådant man inte vill ha i sitt liv och ta in sådant man vill ha. Det som åker ut är datorns tidstjuveri, efter jobbet-apatin och det att det av någon anledning alltid blir jag som sköter hela nattningscirkusen i stället för att till exempel ta en cykeltur i ensamt majestät. Det som kommer i stället är just nämnda cykelturer, mer kvalitetsumgänge med vänner under vardagskvällar och kanske en hobby som är bara, bara min. Och fler luncher med kompisar - efter semestern är jag lite svältfödd på tumisumgänge med finvänner.

Orsaken till att jag alltid åker på nattningarna är att min prins slingrar sig och plötsligt är försvunnen när det ska läggas. Och jag tycker ju det är mysigt att natta, så jag låter honom hållas. Och eftersom det bara är jag som nattar är det bara jag som duger när det ska nattas. Jag talar om en helt knäpp cirkel som jag visserligen inte bär skulden till, men ändå måste ta ansvaret för att bryta. Men nu när jag har identifierat problemet och inser varför jag inte får någon tid för mig själv om kvällarna finns det inga ursäkter längre. Älskling, dina slingring days are over!

1 kommentar:

  1. Hurra Finvännen-Jenny,
    Jag bokar gärna in en trevlig tumiskväll efter semestern min.
    Kram

    SvaraRadera