söndag 26 maj 2013

Mardröm

Jag älskar att sova, gärna lite mer än tillräckligt: jag får så roliga drömmar då. Nu i helgen har Nora inte gjort så långa nätter utan har vaknat ungefär samtidigt som jag och de bästa drömmarna kommer när man sover en liten påtår. I eftermiddags fick jag en sådan men drömmen var inte alls bra. Jag skulle plötsligt, med ingen varsel, vara studiovärd i radio och hade noll koll på tekniken - det är närmare tio år sedan jag jobbat i radiostudio sist och kan tänka mig att det hänt en del på teknikfronten. Fast vad vet jag.

Det var lite jobbigt - samtidigt som jag satt och micklade med tekniken skulle jag ju säga något klokt, eller åtminstone inget urdumt. Usch vad jag var stressad när jag vaknade. Det är konstigt hur jag fortfarande kan drömma stressdrömmar om jobb jag haft för längesedan. I åratal efter att jag slutade jobba som Helsingforsguide hände det att jag vaknade svettig och stressad efter att ha drömt att jag var på väg för att möta en turistgrupp på flygplatsen men bussen pajade, taxin körde vilse och hästochvagnhästen dog och jag kom aldrig fram.

Jag vet precis vad som triggat jobbstressdrömmen: i morgon ska vi ha genrep för Jyväskyläkonferensen som är om en och en halv vecka och jag är väldigt oförberedd. Ska jag tro mina kolleger är jag i gott sällskap men det känns olustigt ändå. Jag börjar bli jävligt redo för lite semester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar