onsdag 22 maj 2013

Ett år till ända

Det senaste året har jag hört till dem som dragit i trådarna för dagis föräldraförening. Kassahäftet har vingligare bokstäver, festerna har varit lite mer kaotiska och ofta har jag legat steget efter, men det har varit bra. Efter ett år av att i princip har varit en av två som burit huvudansvaret har jag gjort mitt. Från och med hösten tar jag ett steg tillbaka och njuter av att få vara en i leden: en som bakar, dukar fram och ställer upp men som inte behöver ta några initiativ.

För ett år sedan, när min kompis och jag beslöt att ta över ansvaret, tänkte vi att det skulle vara för en fest och sedan skulle någon annan ta över. Det gick inte så bra att lämna över mitt i skolåret så det blev vi som ansvarade för de tre fester som ordnades i år. Föräldraföreningen har haft program, vi har kunnat bjuda barnen på xylitoltabletter och utflyktsmellanmål och i höst har föräldraföreningen råd att bjuda hela dagis på teater.

Och nu när jag stått i hela eftermiddagen tillsammans med ett jättebra föräldrateam tänker jag dricka en öl, se några missade avsnitt av Gamla onsdag och klia mig i skrevet. Nån måtta får det lov att vara med tindrandet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar