tisdag 7 maj 2013

Bra saker en sugig dag

Om man nu råkar sitta fast i en dag som suger kan man roa sig med att klura ut vilka detaljer som trots allt gör den mindre sugig. Tro nu inte att jag är någon jävla Pollyanna, men det är ju ändå maj. Och maj gör bra saker med min livssyn.

  • Telefonsamtal och messkonversation med finvänner.
  • Att tandläkarbesöket gick utan alltför stor tandköttsmisshandel och bara lite skäll för att jag inte tandtrådar tillräckligt. Tefläckarna är utsuddade och jag hade inga hål. 
  • Har aldrig haft några hål.
  • Lakritskonfekt, äkta Bassets, på fikabordet på jobbet. 
  • Och jag får ju inte hål.
  • Jublande e-postrespons från en kollega (dessutom hustru till universitetets rektor, namedroppat bara för att det låter poshare) på en power point jag gjort om power pointkommunikation.
  • Att Tikkurilan rengas lagade vår bilpunka på en kvart, bytte tillbaka till rätt däck och lade tillbaka reservdäcket i bagageluckan för futtiga 25 euro.
  • Att jag tog mig tiden att fixa punkan.
Nu ska jag fortsätta skriva konferensföredrag. Hejaheja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar