måndag 16 april 2012

Tråkigt sammanträffande

Jag tappar nästan aldrig rösten. Utom nu, vilket sammanfaller med att Nora i morse vaknade alldeles prickig av vattkoppor. Mysiga högläsningsstunder får ersättas med dvd, och jag får ägna mig åt att sy gardiner för det hann jag inte med i helgen. Jobbet är på jobbet och erfarenheten säger mig att man inte får mycket jobbat när man vabbar, hur mycket man än försöker med film och tupplurer (yeah, right!). Ett par artiklar finns att läsa på nätet, så det kan hända att jag skärper mig om Nora mot förmodan skulle somna.

Jag hade hoppats att få vila rösten i min forskarkammare, men ödet ville annorlunda. Jag får kraxa ikapp med Alfons och Blixten-film, och tiga på jobbet i morgon i stället.

1 kommentar:

  1. Så ljuvligt att du använder ordet vabba. Min karl har idag vobbat :)

    SvaraRadera