tisdag 3 april 2012

If you can't beat them: join them!

Eftersom jag är lite frustrerad med snön och kylan men kvällen ändå var solig och vacker beslöt jag mig för att ta junior med mig på en liten ankmatningspromenad. Så vi packade vagnen med termos och brödkanter och gick ner till Kervo ås strand, närmare bestämt det stycke som ligger mittemot Heureka. Där är vackert, ska ni veta, och vi såg gräsänder och ett herrskap knipor eller ejdrar eller vad det var. Har lovat Nora att ta reda på - hon är naturnörd, det är uppenbarligen inte jag.

Efter uträttat värv slog vi oss ner på en filt med var sin glögg. Nu har vi tagit kål på den sista trötta rest som skräpade i skafferiet. Solen gick ner i väst och påskmånen gick upp i öst och kvällen var så vacker som en vinterkväll kan bli.

Innan ni nu tror att det hela gick helt idylliskt till kan jag erkänna att det nog tjafsades en hel del, men framför allt var det trevligt. Och till och med lite idylliskt, där nedanför Cinderellasimulatorn (Hotelli Vantaa).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar