måndag 16 april 2012

Intressant preparat

Min älskling impulsshoppade loss på apoteket på vägen hem från jobbet, oss sjuklingar till glädje. Med sig hade han ett rör med ett intressant litet preparat som heter Gelo Revoice. Det lubricerar svalget och stämbanden och gör min obefintliga röst om inte vacker så en gnutta mer befintlig.

Det smakar körsbär och det är viktigt att man suger på tabletten länge - två faktorer som inte passar så väldigt bra ihop. För körsbär och körsbär: i min värld smakar körsbär inte smörja utan gott. Och Gelo Revoice smakar smörja. Dessutom smälter tabletten ihop till en kräm som ska sväljas ner, och komsistensen är läbbig. Men faktum är att det fungerar. Och en liten blomma i form av en omtänksam medicintub efter en tråkig vabbdag är balsam för min själ.

I morgon ska jag ta igen mig på jobbet medan koppungen och hennes far kör skyttel mellan hemmet och tippen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar