tisdag 24 april 2012

Knak och kras

Efter att inte ha tränat något alls på nästan en månad var jag på pilates i går. Mental anmärkning: jag närmar mig 35 och det finns inte en chans i helvetet att jag har råd att inte träna regelbundet. Kroppen tar storstryk av dylikt slapperi.

Min ursäkt är naturligtvis påsk och pjåsk och sjukdom. Helt legitima skäl, i synnerhet som jag tränar på Vanda Arbis som inte har nyckelkort och flexibelt inträde årets alla dagar, dygnets alla tider. Och har man vattenröv och vattkoppor är man inte välkommen i simhallen (jag ber om ursäkt för eventuella ovälkomna mentala bilder).

Men till all lycka kan jag konstatera att kroppen inte tar stryk av träningen, utan bara av att låta bli. Kanske jag till och med lyckas släpa min friska lekamen till Georgsgatans simhall något tag för ett extra pass. Heja jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar