lördag 21 april 2012

Från en dag till en annan

I går trodde jag att jag kan äta pizza och B&J ostraffat resten av mitt liv för det kommer aldrig mer att bli sommar. I dag var det plötsligt vår, about fucking time 20 april. Så det blev till att kratta lite löv, snarvla med en granne jag inte sett sedan vi gick i ide i höstas, plocka fram kuddarna till trädgårdsgungan och ruinera sig på plantagen.

Så nu växer det penséer och bellis i våra trädgårdsbaljor. Och ett par pioner som jag inte riktigt var jag vill ha dem, helst överallt. Har någon sett till Jesus på sistone? Undrar om han har lust att bryta lite pionplantor så de räcker till ett veritabelt pionhav. Annars fyller jag 35 om en och en halv månad. Och eftersom ni alla brinner av längtan efter fantastiska presenttips kan jag tala om att jag önskar mig perenner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar