tisdag 2 april 2013

Dödläge

Min stackars blogg för en tråkig tillvaro men jag skyller på vårtrötthet. Jag inledde påsken med att missa en deadline för en kursuppgift och sedan unna mig att inte tänka på det på hela helgen. Så där som man nu lyckas låta bli att tänka på sådant som hänger över en. Och nu när jag ska ta itu med allt som ligger och slarvar känner jag mig riktigt, riktigt dum i huvet.

För att motverka dumhet har jag läst rätt mycket i helgen och vill verkligen rekommendera John Steinbecks Cannery Row. Den är en festlig liten pärla som handlar om ett gäng suputer i ett litet samhälle i Kalifornien - den påminner väldigt mycket om Tortilla Flat (Riddarna kring Dannys bord på svenska). Tidvis kan man bli galen på att de lyckas supa bort allt de företar sig, men det är också en bok med mycket stort hjärta. Men eftersom det är väldigt många år sedan jag läste Tortilla Flat kan jag gott läsa lite fyllehistorier igen.

Sedan rekommenderar jag Anu Silfverbergs Äitikortti. Jag har inte läst mer än ett par av essäerna i den, men jag tycker den bör läsas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar