tisdag 9 april 2013

Komplimangregn

I dag har jag fått två ljuvliga komplimanger. Den första kom redan i morse när jag gosade med Nora och sade "tänk att jag fick världens ljuvligaste unge" och min fyraåring sade "nä, mamma, monni och offa fick världens ljuvligaste unge". Ljuvliga barn.

Sedan var jag på pedagogiskt café och hörde Ebba Witt-Brattström tala om  skillnader i kunskapsnivå mellan finländska och svenska högskolestudenter. Efteråt blev det diskussion om det ena och det andra, och när cafét var slut hade diskussionen flutit iväg till att handla om kulturutbud i allmänhet och i Esbo i synnerhet, varpå min gulliga kollega och studiekompis Janne W. sade att WeeGeehuset är det bästa Esbo har gett upphov till, vid sidan av mig.

För av Esbo är jag kommen. Och den spontana finheten gjorde mig i hjärtat glad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar