onsdag 10 april 2013

Morgondagens julklapp

De trevligaste julklapparna att ge bort är de där som innebär att man gör något kul med mottagaren. I morgon får Simon fjolårets första evenemangsjulklapp då vi går och ser Eddie Izzard på arenan. Jag är barnsligt förväntansfull och var tvungen att stå över institutionens forskarseminarium i Tvärminne på grund av detta - en del av poängen med att åka långt på seminarium är ju att man stannar över natten och umgås. Jag hoppas de får det trevligt. Själv kan jag i stället delta i SLS (svenska litteratursällskapets) kurs och seminarium i korpusforskning. Bara jag kunde slippa taggarna jag har i halsen, och snoret, för allt är trevligare utan snor och taggar.

I juli får Simon den andra klappen då Muse spelar på stadion. Han var mycket snäll i fjol. Det var jag med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar