tisdag 23 april 2013

Det bästa vi vet

Jag frågade Nora efter vår resa om hon skulle vilja spela något instrument eller börja med någon idrottsgren. Hon sade att hon vill gå på dagis. Dagisvägran sedan några veckor tillbaka är ett minne blott.

I morse frågade jag om hon skulle vilja gå till biblioteket eller vad vi ska hitta på för kul i kväll och hon beställde tapaskväll. Efter en stund på biblioteket direkt efter dagis (som blev en ganska lång stund på grund av att en ordkonstskola för barn hade konstkväll med Camilla Mickwitz som tema och vi ritade, läste sagor och återupptäckte min generations bilderböcker) kom vi hem till färdig middag och nu ska vi ha tapaskalas på golvet i Noras rum. Sedan läggdags.

Nora påstår att vuxna bara får dricka whisky på hennes tapaskväll. Fast det får jag lov att trotsa - ska försöka jobba ännu i kväll. På min älskade nya silvermaskin.

2 kommentarer: