tisdag 23 april 2013

Min nya skrivmaskin

Detta är det första blogginlägget från min första, alldeles egna dator. Vid den mogna åldern av 35 år slog jag till och köpte en Mac Book Pro när Stockmann hade superrea på dem och himlen vad det känns lyxigt! Den är vacker, den är snabb och den startar på ett kick - det är en makalös manick!

Visst har jag en bärbar dator på jobbet, men den är tung att släpa av och an, jag har inte administratörsrättigheter till den så jag kan inte installera vad jag vill på den och den är sugig på ganska många sätt. Data-Simon har skött datorerna här i huset och han är mer eller mindre fastvuxen vid den stationära så då återstår tv-datorn som känns betydligt mindre intim att använda än denna bärbara dröm, eller Simons jobbmac. Eller mitt tröskverk som jag inte vill kånka av och an varje dag.

Min nya silverdröm är MIN. Jag har köpt den själv efter lång längtan och moget övervägande. Jag är stor nu. För på något löjligt sätt känns det här ännu vuxnare än att shoppa jordvärme och murad spis. Kanske för att det är lite lyxigt och själviskt.

En milstolpe är vad det är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar