fredag 5 april 2013

Saker som gör mig orimligt irriterad

Tidningar och tidskrifter som kommer inslagna i plast

Att vår eminenta sopstation, på vår egen gård, plötsligt reducerats från sex olika sopor till två på grund av konkurrerande företags oförmåga att komma överens

Jag själv eftersom jag bara är människa och inte en hyperproduktiv perpetuum mobile

Att jag som en följd därav inte lyckas hålla jämna steg med kaosgeneratorerna hemma

Kli i halsen

Att jag missat räkningar och får indrivningsbrev

Tankelättja och slentrianmässiga synsätt
...
Men sen hör jag koltrasten, och alla synder, mina egna och andras, känns i ett slag förlåtna.

Och röda plåttak i gnistrande sol blir en skönhetsupplevelse.

2 kommentarer:

  1. Blir som vanligt på bättre humör av att läsa din blogg! :) Kram, vännen!

    SvaraRadera