tisdag 30 april 2013

Generositet - ett av målen med min fostran

Jag hade precis vispat ihop smeten till världens kanske godaste dessert och skulle hälla den i min parfaitform, som jag trodde att jag hade. Men jag hade ingen parfaitform. Till all lycka hade Nora en kattdjursbassäng som hon generöst lånade mig.

I gengäld fick hon stoppa i sig så mycket krossad turkisk peppar och marshmallows hon orkade. Win win.

Jag älskar desserter med extra allt. Ska man äta sött kan man lika gärna överdriva - mariekex är liksom inte min grej.

Och jag ska försöka sluta posta bilder på gulliga saker min dotter gör men jag kan inte låta bli nu när jag har en alldeles egen dator som gör det så mycket lättare. Den som får gullighetsöverdos kan beundra plastmattan bakom kattdjursbassängen. På några ställen har den klösmärken efter åratal av kennel (inte min) och brännskador från vedspisen, de hamnade tyvärr utanför bilden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar