fredag 1 mars 2013

Dit for det!

Stipendieansökningar ivägskickade. Jag har ägnat de senaste två dagarna till att rådbråka min hjärna och bearbeta min forskningsplan bortom igenkännlighet, och jag tror att det egentligen gjorde gott för avhandlingen att jag på allvar tänkt igenom syfte och struktur ytterligare en gång. Men kul var det inte - alltför mycket står på spel. Men det var sista gången jag ansökte om helårsfinansiering, är det tänkt. Förutsatt att någon vill ge mig pengar, förstås.

I stället för att gå på ett möte som jag har en mycket lös koppling till skulle jag vilja äta pizza och dricka ett gott glas vin. Det får bli en kompromiss: först möte, sedan pizza. Utan vin men med brie och valnötter. På Pompei i Kronohagen som har stans bästa pizza.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar