torsdag 7 mars 2013

Sådant som gör en mållös

I dag finns bakelsegrejen i HBL, den där jag och några till får komma med vårt förslag på en bakelse till internationella kvinnodagen. Min heter smockaruta och är en marsipandröm med jordgubbs- och grönpepparmousse i och en höjd näve på och jag citerade Märta Tikkanen och tycker meningen "Älska mig mindre, tro på mig mera. Behåll dina rosor!" sammanfattar min syn på kvinnodagens betydelse.


Sen fick jag mejl från Märta Tikkanen som sett bakelsen och läst texten och tyckte bakelsen var underbar och hon hoppas något bageri nappar på idén och sätter den i produktion. En hel massa annat fint skrev hon också, och nu är jag så till mig att jag inte kan jobba.

Vad generöst att ge sådan respons - och nu tycker jag hon är ännu större än jag tyckte förut.

5 kommentarer:

  1. Oh, happy day!! Vad skoj, Jenny. Jag är mycket glad för din skull. Och bakelsen ÄR god och bra på många plan. Kram, Marina

    SvaraRadera
  2. Så otroligt coolt! Märta Tikkanen är en sån guru. Jag skulle bara sitta och tindra jag med.

    Men varför är den i dagens tidning - jag trodde den skulle komma i fredagens. Nu är jag besviken, för jag har bara veckosluts-Husis:-( Det betyder att jag antingen måste hitta jobbets ex eller gå och slåss med e-Hbl. Den kanske funkar bra på tabletter, men på dator är den rätt jobbig att använda.

    SvaraRadera
  3. Jag funderar över Märta Tikkanens manliga motsvarighet och kom fram till att den inte finns. Eller så klarar jag bara inte av att tänka med mitt snorfyllda kranium...

    SvaraRadera
  4. Tack, fina ni! Jag är glad att ha fått testa bakelsen med dig, Marina. Och Basse: det ser ut som om platsen som manlig Märta är ledig. Ta den! Och Koko: den går väl att stjäla någonstans? Dagens tidning är skräp i morgon. Förutom i dag förstås. Den kommer att leva för evigt!

    SvaraRadera
  5. Oj, herregud så fint! Jag blir helt star struck och brevet var inte ens riktat till mig! :) KRAM på dig!

    SvaraRadera