fredag 15 mars 2013

Nackdelar med att ha påve

Jag tycker alltid det är kul att läsa hur folk har hittat till min blogg. Någon har googlat "Nackdelar med att ha påve" och förhoppningsvis hittat svaret här. Alltså för mig är nackdelarna med påveriet helt jävla uppenbara men here goes: religion är vidskepelse och man kan inte plocka russinen ur Bibeln. Och enda orsaken till att det överhuvudtaget finns kristna är att de plockar russinen ur Bibeln. Så de väljer att följa de stycken som passar dem och säga att resten nog inte var bokstavligt menade. Och så avstår de från det de klarar av att avstå ifrån.

Jag är ateist och vet ni vad som är så prima med ateismen? Det enda den kräver, och då menar jag verkligen kräver, att jag ska avstå ifrån är religion. Easy peasy.

2 kommentarer:

  1. Hej,
    jag hitta till din blogg för att du först hitta till min:) hur hitta du till min?
    Jag gillar katolismen på det viset att man får syndernas förlåtelse ganska enkelt, man ber Ave Maria 5 ggr och sedan far man och synda igen. Väldigt praktiskt tycker jag och vilken förlåtande Gud. Äsch, nu var jag dum mot alla miljontals katoliker. De är ju bra att de har nånting att tro på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Linnéa, jag tror det var via någon kommentar i Peppebloggen. Jag gillar din länk till mumininlägget: jag är en elitistmorsa som förbjuder animemumin så jag håller helt med skribenten! Däremot är de tjeckiska (polska?) dockanimationerna fina. Jag tycker de facto inte det är bra att katolikerna har något att tro på. De borde tro på vetenskap och sunt förnuft i stället för vidskepliga gamla farbröder som saknar all verklighetsförankring. Kul att du tittade in, kom gärna igen!

      Radera