onsdag 23 januari 2013

Ketchupeffekt

Simon blev erbjuden en fast anställning i dag, men eftersom han har jobbat på sin nuvarande arbetsplats i blott tre och en halv vecka och trivs avböjde han. Och jag kommer i vår att göra återkommande gästspel i Min morgon på Yle 5. Om jag inte gör bort mig torsdag nästa vecka, för då blir det väl en engångsföreteelse. Språk handlar det om, förstås. Min första samtalspartner blir en kollega och vän, och vi ska tala om dialekter, deras status och hur det är att ha en och inte ha en. Just nu flyter det så att jag önskar jag kunde göra dubbelt så långa arbetsdagar. Och så har det aldrig känts förr.

Jag önskar ödmjukt att det ska få hålla i sig ett litet tag. För det här är underbart!

2 kommentarer:

  1. Shit vad roligt! Du kommer att vara en stjärna i Min Morgon.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, fina! Jag är i gott sällskap, vet du.

      Radera