lördag 26 januari 2013

Besiktning

I går var Nora på rådgivningen för besiktning. Egentligen skulle det göras i november men vi glömde boka tid så Eva fick ringa efter oss, men eftersom vi har ett friskt och lättskött barn med god aptit har det inte känts så angeläget. Där bekräftades att hon är en A4: ligger mer eller mindre precis på alla kurvor. Inte för att jag tar så stor stress över sånt: jag var aldrig en A4 utan alltid för spinkig och även om proffsen tyckte det var okej var jag inte gammal när mammorna till jämnåriga lärde mig och min stackars mamma att det definitivt inte var okej och sen gick jag och drogs med morkis över min spinkighet tills jag var över tjugo. Tänk vad tiderna har förändrats.

Sedan frågade Eva Nora om hennes älsklingsrätt och det välsignade barnet svarade sniglar. Där sprack A4-illusionen. Och mor är naturligtvis mäkta stolt. Ingen människa fyller ett standardformat även om det kan se ut så på ytan. Människan är inte till för att mappas in utan kan se ut lite hur som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar