lördag 26 januari 2013

Det är inte mig det är fel på, det är dig

Jag fick ett presentkort till Stockmann i julklapp och tänkte omsätta det i underkläder. Det visade sig vara ett feltänk. Deras underklädsavdelning, åtminstone i Jumbo, kändes väldigt ... nittonhundratal. Vart ska man gå om man vill ha vackra, svarta underkläder, gärna med spetsar så länge de är bekväma. Inget push men gärna bygel, inga rosetter om de går att undvika (vem fan har fått för sig att vuxna kvinnor vill ha rosetter på något alls annat än skosnörena?!), ju vackrare dess bättre men inte porriga och med anständiga trosor som inte kräver matchning?

Min enda behå köpte jag på Victorias Secret i LA för åtta år sedan. Den fyller alla ovannämnda krav med råge. Enda problemet är att den är helt värdelös som jämförelse för inget annat kommer ens nära i snygghet. Och säg inget om utomlands: jag sparar för att åka till Malaysia nästa år. Så länge kan jag inte vänta, och där finns de snygga modellerna bara i storlekar som ger mig kallbrand i röven.

4 kommentarer:

  1. Vet inte om märket finns i Finland (joo, det är väl internationellt?) men jag är rätt förtjust i Triumph och shoppar loss där när de har sina generösa reor med 50-70%. En och annan rosett kanske inte kan undvikas men framför allt har de vackra behåar och trosor i fina färger. Rött, lila, svart och turkos har jag köpt det senaste året. Kunniga expediter också, som svarar ärligt om grejerna sitter som de ska.

    /Helga

    SvaraRadera
  2. Hur menar du utan rosetter?! Klart att det ska vara rosetter! Gärna så många att man ser ut att ha fem extra bröstvårtor. ;)

    SvaraRadera