fredag 18 januari 2013

I kväll kommer Simon hem!

Vi har överlevt. Ätit god och nyttig mat, haft rena kläder, diesel i tanken och jag har fyllt på olja, torkat kladd, släppt ut skrikkatten mitt i natten och hållit jämna steg med disken. Vi har förstås maskin. Och pratat, läst, dirigerat, skällt , flätat och letat rätt på mjukisdjur. Sent i kväll kommer han och inte en dag för tidigt. Jag har all respekt för de föräldrar som alltid, eller varannan vecka, drar lasset själv.

Vad jag inte hunnit med är röja upp efter lekarna, för när Nora törnat in har jag talat i telefon med vuxna människor, läst eller helt enkelt sovit. Så särskilt trött är jag inte. Men morgondagen får ägnas först åt röj, sedan vuxenfest tillsammans med min fina prins. För visst har jag saknat det där extra paret händer och ögon,men mest har jag saknat sällskapet och en vuxen att dela allt det roliga med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar