onsdag 19 oktober 2011

Saft

För ett par veckor sedan gav en vän mig otroliga mängder bär: hallon, tranbär, hjortron och massvis med aronia. Nu har aronian, till all lycka hållbar och rik på flavonoider, häckat i min kyl sedan dess, för den goda husmodern har inte hunnit safta. Och för bara några månader sedan lovade jag mig själv att inte safta så förtvivlat, utan ägna livet åt roligare grejer.

Men nu, när jag tack vare Peppe har en besökarstorm som aldrig förr, passar jag på att fråga läsarna om de sitter inne med svaret på hur man kokar aroniasaft?

3 kommentarer:

  1. http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/66303/Aronia%20Mehu/
    Är länken till ett recept på aroniasaft.
    Lycka till!

    Nina

    SvaraRadera
  2. Aroniasaft kokas som alla safter - sök efter ett bas recept för saft, MEN dem smakar ganska konstigt, annorlunda, har en torr bismak, gillar inte den själv. MEN on man blandar den med saft av rödavinbär så blir det riktigt gott. Trodde själv först att jag drack smultronsaft!!

    SvaraRadera
  3. Tack för hjälpen! Har fortfarande inte lyckats ta tag i bären, men kanske söndag ...

    SvaraRadera