söndag 23 oktober 2011

Så ska det skötas!

Med tanke på hur lågt i kurs VR står hos den tågresande allmänheten har jag ett tips: skicka dem till Cirkus Finlandia på charmskola! Jag var där med hela min utvidgade familj i lördags, en höstgåva från mina föräldrar till samtliga barn och barnbarn. Föreställningen var underbar och alla som har obehag för clowner hittar bot hos gulliga Bonbon och hans hustru Tiina och deras show som är på barnens sida och som driver lite lagom med de vuxna. Halsbrytande akrobater, emellanåt vågade jag knappt titta, och en förtjusande dam som gick upp och ner i taket med det långa håret svallande.

Halvvägs i första akten (heter det så på cirkus?) kroknar liten Nora, blir febermatt och vill hem. Jag förlorar som vanligt i sten, papper, sax och åker på att åka hem och stoppa om. Min kloka syster tycker ändå jag ska fråga om vi får komma tillbaka och se cirkusen till slut någon kväll, på samma biljett. Och det tyckte Cirkus Finlandia att vi givetvis ska. En vardag då det inte är fullt får vi lika bra biljetter som dem vi hade. Så här ska kundservice se ut. På onsdag gör vi ett nytt försök. Och jag vet ju vilken underbar kväll vi har att se fram emot, min lilla pellejöns och jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar