lördag 4 februari 2012

Rödvin och briotåg

Det är så kallt! Jag hade tänkt åka på ärenden men på grund av kylan hade bilen stervat och ärendena var av sådan art som tarvar bil eller masochistisk läggning. Jag vet, jag är doktorand vilket ju redan i sig är ett uttryck för min masochistiska läggning, men man behöver ju inte löpa alla linor ut.

I stället skottade jag lite av den mest otacksamma snö som finns: puder som bara yr och far och inte har någon fason alls. Och sen skulle vi till parken och kom nätt och jämnt fram innan vi var kalla och ville in. Jag har bakat fastlagsbullar och Nora har sett säkert åtta Disneyfilmer. Jag har sytt ihop en färdigstickad tröja, mitt mest ambitiösa projekt hittills, som legat färdigstickat men bara halvvägs ihopsytt i tre år nu. Färdig! och Simon är ute på dåligheter och jag är dåsig och trött. Nu ska Nora och jag ha halloumipicknick i barnkammaren, jag med en rödvinsslatt ur våra lyxigaste glas. Sen ska vi bygga husets längsta tågbana.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar