onsdag 22 februari 2012

Min sköld

Jag rör mig med en pulka under armen i dag, för vi glömde lämna den på dagis när vi lämnade av Nora med bil. Jag ska hämta utan bil, och då är pulka praktiskt.

Pulka är också praktiskt när man rör sig under takkanter i centrum. Får jag en ilak istapp i huvudet får den tränga igenom pulkan först, vilket förhoppningsvis dämpar fallet. Jag ser inte klok ut, men låtsas helt coolt att det är africachic att bära pulkor på huvudet. För just så gör de väl, de där afrikanerna.

2 kommentarer:

  1. Åh, vad smart! Jag tänker också börja gå omkring balanserandes med en pulka på huvet! Jag övervägde på allvar att sätta på mig cykelhjälmen igår...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast man borde väl ha en sån där whiplashkrage också, så man inte knäcker nacken. De där medeltida konservburkarna skulle komma väl till pass!

      Radera