tisdag 7 februari 2012

Januari åt upp min energi

Januari brukar vara min hatmånad men i år var den enastående trevlig. Enda nackdelen är att jag som i vanliga fall brukar ha gott om energi i februari tack vare att jag har vegeterat hela januari nu är en trasa. Jag skulle kunna åka till Teneriffa eller något. Aj jo, det ska jag ju. TJ 5. Hoppas, hoppashoppas att årets litteraturlista* hinner utkomma tills dess så jag under semestern kan kasta mig över Knausgård som blänger på mig i bokhyllan. Jag föreslog bland annat Knausgård, Proust, Tranströmer, Dawkins och Sofokles och hoppas på dem och mycket annat intressant, för snart är jag klar med Capote.

*Vi är ett sällskap som har en lista på 100-101 poängsatta böcker per år. Den som samlar flest poäng under året som går vinner en flaska vin av dem som är med i tävlingen. Listan "brukar" offentliggöras i februari.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar