onsdag 1 februari 2012

Mitt hem visar sig från sin charmigaste sida

Vi hade ett tv-team hos oss i dag. De kom för att filma mig när jag lagar Keittiökaveris mat, och programmet sänds sen nån gång. Vårt ruckliga hus som ställvis börjar bli riktigt vackert med sina ljusgrå golv och sin varma jordvärme har ett sunkigt kök där alla spår av kennel ännu inte blivit undanrenoverade. Och dagen till ära beslöt sig ett av gångjärnen till roskisskåpdörren att kuka ur. Till sist blev jag så irriterad på fanskapet att jag rev loss hela saligheten. Inte så smart: nu drogs ett par skruvar ut och förstörde skruvhålen för all framtid, men jävlar vad tillfredsställande det var! Kameramannen fick ytterligare en vinkel som han snällt fick undvika.Och Simon utkrävde ett heligt löfte om att jag själv ska reparera dörren och hänga upp den igen. Jaja, sen när jag har sågat ihop lite sågspån och blandat med trälim för att göra fejkträ som man kan lappa hål med och blablabla. Tills dess har vi ett öppet roskisskåp, och det har vi haft förr. Och överlevt.

Först fick jag packa upp min matkasse (i verkligheten är det två) ungefär arton gånger i olika vinklar. Sedan lagade pasta med fänkål och valnötter. Det blev alldeles utsökt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar