onsdag 8 februari 2012

Mer katthyss

Guy-katten våldtar stora bocken Bruse! skvallrar Nora. Och visst, hon har väl blivit ombedd, en och annan gång, att låta bli att våldta mina saker. I betydelsen låna dem och returnera dem seende ut som fan.

Bocken Bruse, vår labradorstora halmbock som Nora och jag betalade blod för och släpade hem från luciamarknaden i julas, har ståtliga polisonger och bockskägg av rågax. Denna hårväxt är helt oemotståndlig för Guy-katten, som är där och betar hela tiden. Och eftersom Bruse har blivit något av ett husdjur och eftersom vintern inte är slut än stod han fortfarande framme, till i eftermiddags. För att vi ska få mer valuta för pengarna. Men efter att för åttonde gången ha jagat bort Guy-katten tog jag bocken och låste in honom på ett ställe där jag hoppas han får vara i fred för såväl katt som möss. Guy-katten får hitta någon annan att våldta.

3 kommentarer:

  1. Det är helt tydligt ännu godare med halm än med gräs - vi fick alltid ställa vår lilla halmbock på ett helt oåtkomligt ställe för katterna. Annars är ampellilja en hit...

    Vem tar hand om kisukkan när ni är på semester? Du vet ju att jag är kattmänniska, inte sant? ;-)

    SvaraRadera
  2. Tusen teck för erbjudandet! Men Guy-katten är ingen kattkatt. Hela Simons släkt har katt vilket utesluter dem som kattvakter, men till all lycka ställer min schyssta syster upp. Han blir helt nervös och kan inte alls slappna av om det finns andra katter i närheten. Dessutom är han utekatt, så en vecka inne kan bli jobbigt. Nu flyttar Emmi till mamma och pappa, för de är också på resa och bor lägligare med tanke på hennes väg til jobbet, och Guy-katten flyttar också dit, och så får han vara utekatt där vilket han är van vid. Det är ett himla kattpussel!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är faktiskt för tillfället t.o.m. kattmänniska utan katt, så det hade inte varit omöjligt:-) Men utekatt är svårare förstås. Bra med snälla syskon - min älskade bror brukade flytta till oss om vi var på resa och passa katterna:-)

      Radera