fredag 23 december 2011

Nackdelarna med postorder

Det är skitsmart att handla postorder. Jag har köpt en hel del böcker, skivor, leksaker och annat per post i jul och det är superbekvämt när man jobbar och har synnerligen begränsat med tid att springa på stan utan barn. Problemet är bara att den flera veckors leveranstid som jag har räknat med inte räcker till. I onsdags kom två paket varav ett anlände med skärvor i och ett med de oviktiga delarna av beställningen och bud om att de viktiga delarna kommer senare. En leverantör som lovade leverans före jul har inte hört av sig. I morse kom ett avi och när jag gick till posten för att lösa ut paketet sade de att det kommer först klockan sex. Problemet är att jag inte vet vilket paket det är som har kommit, utan jag får dra ut i julvimlet med treåring och handla allt som saknas, för att jag inte vet vad som ännu hinner dyka upp.

Första reaktionen var panik och förtvivlan. Sedan bestämde jag mig för att julhandla på treåringens villkor och varva mina butiker med leksaksavdelning. Lååång fikapaus med både potatisbakelse och glass. Bra övning i att tänka på andra och lära sig att ens egen tur kommer på julafton. Nu paket- och rimorgie, sedan på ett tomtebesök och snabbtitt in på den %&@¨*! posten och sedan julfrid. Limma foton, dricka glögg och njuta av granen.

Jag har haft en riktigt trevlig dag i ypperligt sällskap. Jag önskar eder alla en fröjdefull jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar