lördag 10 december 2011

Bocka av

Jag får reklam för jordvärme på Facebook. Tacktack, det har jag redan, och är så nöjd så! Visserligen har den här vintern inte visat sig från sin tuffaste sida än, och jag vet inte om jag vågar utmana den, men jag sover onekligen bättre om nätterna i mitt jordvarma hus än jag sov i mitt oljevärmda, vars värmekälla var årsbarn med mig. Jag vet, bara barnet, men på något sätt så ... sjuttiotal.

Låt se nu - på listan återstår nytt kök, fräscha upp vardagsrummet (jag har tänkt mig något Fanny Tavastilainspirerat med en av hennes tavlor som blickfång), installera toa och helrenovera hallen samt ytrenovera och förnya elen i arbets/gästrummet. Vi är med andra ord så gott som klara.

Puh.

1 kommentar:

  1. Det kallar vi egnahemshusets fröjder. Vi har bott här i 32 år och nu ska vi renovera köket, installera en toalett, renovera golvet till toaletten, fönstren i vinterträdgården, terrasstrappan, bara för att nämna några objekt. NI har bott där i fem år? Trodde du det tar slut? H. Bambi

    SvaraRadera